Guide: inkluderande kommunikation
Nedladdningsbar PDF - kom igång direkt!
Vadå inkluderande kommunikation och marknadsföring? Att kommunicera inkluderande innebär att kommunicera utan att förstärka eller återskapa traditionella och stereotypa föreställningar om människor. Med guiden Kommunikation och marknadsföring för alla, får ni både information om varför man ska kommunicera inkluderande samt en konkret checklista.
Varför kommunicera inkluderande?
Motsatsen till att inkludera är exkludera. Att kommunicera inkluderande har många positiva effekter på ditt företag – både internt och externt. Genom att öppna fler dörrar med tillgänglig kommunikation når ni en större målgrupp med fler som tar till sig budskapet. I den inkluderande checklistan, får ni både tips och påståenden att ta ställning till.
Upplägg
Guiden är uppbyggd enligt följande steg:
- Varför kommunicera inkluderande?
- Öppna fler dörrar med tillgänglighet
- Inkluderande tips på vägen
- Checklista för att kommunicera inkluderande
Passar dig som...
...är entreprenör, ägare, vd, marknadsansvarig eller har en annan ledande roll och vill lära er hur ni kommunicerar mer inkluderande. Den är också bra för dig som lägger ut innehåll i digitala kanaler eller jobbar praktiskt med marknadsföring.
Levereras av Advant
Guiden om inkluderande kommunikation och marknadsföring är framtagen av kommunikationsbyrån Advant som levererar kommunikationslösningar inom webb, film och dokument och många andra forum. Företaget har en lång erfarenhet av att skapa inkluderande kommunikation och marknadsföring till sina kunder.
Köpinformation
När du köpt den här produkten kommer du få tillgång till en interaktiv PDF som du kan ladda ned obegränsat antal gånger. Produkten är tillgänglig i 180 dagar från köpdatum.
Bidra till Agenda 2030!

